pátek 22. dubna 2016

Moje sacharidové vlnění

Krásný jarní den přeji,
hlásím se opět po delší době se slibovaným shrnutím mého sacharidového vlnění. Musím říct, že mi to dává časově celkem zabrat - hlídat si, abych každé dvě až tři hodiny jedla, vyhradit si čas na cvičení tak, aby mi zapadlo do jídelníčku, přemýšlet nad nákupy... Vypadá to jednoduše, ale celkem se s tím peru. :D Nicméně, dnes už jsem na dvacátém dni, před sebou mám poslední týden, a váha mi konečně začala ukazovat změnu. I když největší změny by měly přijít teď v posledním týdnu, tak jsem zvědavá.

Sacharidové vlny i cvičící program jsem si pořídila z Maričiny 30ti denní výzvy, kterou už jsem jednou vychvalovala ve svém článku před Vánoci, k přečtení zde. Nikdy jsem si nemyslela, že budu držet nějakou dietu, ale poslední dobou jsem se strašlivě přecpávala, zejména po rozchodu a po státnicích, a dostala jsem se na kg, která jsem nikdy předtím neměla a to mě vyděsilo. Tak jsme do toho s kamarádkou šly společně. Myslím, že samostatně bychom to jen těžce dávaly. Ty dny, co jsme ve škole na bytě, se dodržují poměrně krásně, protože v okolí není nikdo, kdo by nám dělal chutě dobrotami (až na chvíle, kdy si jmenujeme, co všechno bychom si daly). Ale jakmile přijedu domů a vidím jak je tam navařeno a sleduji, jak ostatní jedí normální jídla, tak je to utrpení a často je mi až do pláče. :D Nezbývá ale nic jiného, než vydržet do neděle, což je volný den, a tam si dát vše, co mi přes týden nejvíc chybělo. Třeba poslední neděli mi největší radost udělal samotný čerstvý rohlík. :D




Pro ty, co nevědí oč běží, doporučuji k přečtení popisek výzvy přímo u Mariky, kde jsou všechny potřebné informace:

Každou neděli si nakoupíte jídlo na celý týden a pak si vaříte vždy na dva dny dopředu. My si tedy většinou vaříme každý den čerstvé jídlo, ale pro ty, co chodí do práce, je vaření dopředu asi jediná možnost. Jídelníček je poměrně pestrý, rozhodně to není tak, jak jsem slyšela od kamarádů - že jedli jen kuře a rýžové chlebíčky - to bych nedala. Tady se sice jídla opakují, ale ne tak moc. Jsou věci, co už mi lezou krkem, jako třeba vaječné bílky, ovesné vločky nebo treska a losos s bramborem, ale vždy přežijete dva dny a potom už máte něco jiného. Mě osobně vždy, když přijde krize, drží nad vodou představa volné neděle.


Co se týče porcí, první týden to pro mě bylo úplně akorát, pro kamarádku zase strašlivě moc. Je to tedy hodně individuální. Já byla opravdu "rozežraná", takže to ve mně celkem mizelo. :D Když ale přišel den s nulovými sacharidy a já k obědu měla jen kousek masa a salátové okurky, tak to už tak super nebylo. Kupodivu jsem ale hlad neměla. Vlastně jsem za celou tu dobu držení vln nehladověla, jenom když jsem se třeba o hodinu opozdila s jídlem. 


Nemusíte se ani bát, že některou ze surovin nemáte rádi a budete ji muset jíst. Třeba brokolici si snadno můžete nahradit mrkví, stačí si jen v nutričních tabulkách najít jídlo se stejnými hodnotami. Třeba zrovna náhradu brokolice, rajčat nebo chřestu krásně rozepsali v samotné výzvě. 


Někdy to jsou tedy prazvláštní kombinace, jako třeba jídlo na předchozí fotce, ale většinou si i na těch obědech pochutnám. Jen se prostě nesmí vařit na oleji, dochucovat ale můžete jakýmkoli kořením. Snídaně a svačiny si nijak moc neužívám. Ale třeba dnes jsem měla slunečnicový chleba s pomazánkovým máslem a šunkou, a samozřejmě protein, a to je prostě dokonalost. :D 


Tady příprava třetího a čtvrtého jídla v den s nejnižším počtem sacharidů, to už byla malá porcička. Ale snědly jsme si to na krásném místě, takže to bylo hned lepší! :D


Na sacharidové vlny je spoustu rozporuplných názorů. Shodují se ale, že je to jedna z nejúčinnějších diet (i když prý i s velkou pravděpodobností jojo efektu). Já jako pozitivum vidím, že jsem tělu ulevila od těžkých a smažených jídel a dala si nějaký řád do svého jídelníčku, už bylo načase. Sama Marika v úvodním videu říká, že jí to pomohlo z té rozežranosti a chutí na sladké přejít ke zdravějšímu stravování. Také říkají, že sacharidové vlny v poměrně krátké době pomohou shodit velké množství podkožního tuku a odhalit hezky svaly, a přitom nezpomalí základní metabolismus.


A ještě pár perliček na závěr:


Nejvíce jsem se obávala těch dní bez sacharidů. Člověk bývá podrážděný a celkově se mu hůř funguje. Je sice pravda, že jsem byla unavenější než obvykle, ale žádná nadprůměrná podrážděnost a podobně se nedostavila (tedy alespoň prozatím). Jediné výkyvy nálad se dostavují, když musím sledovat jak někdo vedle mě jí pocukrovanou vánočku s máslem a zapíjí to kakaem, a já do sebe s námahou cpu ty své bílky s rýžovým chlebíčkem. Nebo když narazím na článek plný božských dezertů a u páté fotky se mi zalijí oči slzami... (já jsem totiž strašně na sladké). :D

Ale asi nejhorší krizovka byla, když jsme se s kamarádkou vydaly na procházku po krásném prosluněném Jindřichově Hradci, ale při té aktivitě jsme nějak moc rychle strávily svůj oběd a s největším hladem jsme procházely ulicí, kde si každý druhý člověk nesl zmrzlinu, koukaly na nás párky v rohlíku, pizza a dortíky z každé druhé výlohy. Měla jsem sto chutí vyrážet lidem ty zmrzliny z ruky. :D

A nebo když v 10 večer musíte vylézt z hospody na ulici a sníst si za oknem svůj cottage s knäckebrotem, ale obsluze už to ani nepřijde divné, protože jste si 2 hodiny předtím objednali samotné neomaštěné brambory...


A jako bonus se možná už i naučím vařit (alespoň trochu). :D

Takže závěrem musím říct, že i když je to někdy utrpení a dokážu jíst ošklivé jídlo i celou hodinu, tak se to zvládnout dá a někdy je při tom i sranda. Hlavně když v tom jste s parťákem. :D Protože ve dvou se i ta otupělost lépe snáší. Za týden a něco se ještě pochlubím s výsledky, tak si to nenechte ujít. :)

22 komentářů:

  1. Veľmi sa mi páči tento článok. Ja mám najväčší problém s dodržiavaním vlákniny. Na vlákninu je najbohatšie jablko a hruška :) Denná dávka vlákniny by mala byť ca 28g čo sú v priemere 3 a pol jablka :) Čo sa týka sacharidou, s nimi som nemala nikdy problém :)

    Čo je dobré to musím mať aktuálne aj s GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Já vlákninu v sacharidovkách doplňuju porcí ovesných vloček. :)

      Vymazat
  2. Moc zajímavý článek :) Já bych do toho nešla, protože takovéhle radikální diety nejsou nic pro mě a ani by mě nehlo si vařit, plánovat a počítat. Ale uvažuju nad knihou Sladký život bez cukru. Asi bych nejela přesně podle ní, ale chci cukr omezit, protože ho jím nějak moc. I když je fakt, že už je to lepší, ale uvidím o zkouškovém :D Doma jím co je, ale do školy si dělám zdravá jídla a hodně mi zachutnala pohanka :) Jen chci ještě jíst víc zeleniny a ovoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Noo, o zkouškovém se ti ty cukry budou hodit.. :D Tak aspoň do školy ta zdravá jídla. Doma jí mám běžně taky problém jíst něco svého, když je tu pořád tolik dobrot. :D

      Vymazat
  3. Moc pěkný článek! :) Takovouto výzvu bych tedy nepodstoupila, ale dlouho si už upravuji svůj jídelníček co se týče zeleniny a ovoce. Dříve jsem ho jedla děsně málo, až to dobré nebylo :/. A zatím se mi daří, tak snad to bude jen lepší a lepší. Každopádně ty Tvé fotky jídla mi opravdu dělají chutě :D.

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Ta zelenina a ovoce jsou taky strašně důležité! :) No, to jsem ráda. Mně už se teď chutě dělají úplně ze všeho. :D

      Vymazat
  4. Ja som sa začala zdravovať zdravo, ale to ln tak že občas šalátik a podobne, ale čokoške a zmrzke som stále verná :D Držím ti teda palce ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se moc těším, až se vrátím k čokošce a zmrzce! :D Děkuju. :)

      Vymazat
  5. Máš můj velký obdiv, že jsi se do toho pustila! Upřímně? ..já bych to asi nevydržela a celkem bych se bála i jojo efektu. Každopádně se moc těším na tvoje výsledky! :)

    Zve Tě na mojí giveaway!
    Giveaway

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Jako já jsem na sebe celkem pyšná, že jsem došla až sem. Myslela jsem, že nedám ani týden. A určitě to je pro mě přínos i v tomhle. :)

      Vymazat
  6. Mňam, hneď by som to všetko zjedla. Aj zdravá strava môže vyzerať a chutiť božsky. :)
    Pozývam teba a tvojich čitateľov na giveaway:
    http://rebelliouslily.blogspot.sk/2016/04/1-blogove-narodeniny-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Přesně tak. Asi se mi bude lépe dochucovat, až budu mít volnější jídelníček, ale i tak některá jídla jsou celkem dobrá. :D

      Vymazat
  7. Wau, za toto te obdivuju! Ja i kdyz jsem cvicila ty vyzvy jsem jedla jeste vetsi porce nez predtim, toto me vubec nezasytilo🙈🙉🙊

    Andreablog Tu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) No ono se to zdá.. jak se ale jí po 2 hodinách, tak pocit hladu skoro nemáš. :)

      Vymazat
  8. Takéto typy článkov ma momentálne veľmi zaujímajú, keďže sa snažím o niečo podobné, akurát si myslím, že s mojim jedálničkom by málo kto prežil. Jem čo najzdravšie, ale iba to čo mi z tých zdravých vecí chutí a toho je fakt málo:D. Tiež popri tom cvičím, no ak mám ťažký týždeň v škole, je naozaj ťažké si to vtrepať do akéhosi harmonogramu, tak ako si napísala.

    Ale na druhej strane, milujem sladké a musím povedať, že toho som sa ako jediného nezbavila, takže jem zdravo, cvičím a potom si dám koláč:D Viem, že nič moc, ale ešte som v akomsi vývine a tým, že strácam denne veľa energie cvičením, školou a ešte inými psychickými záťažami, nedá sa to až tak striktne limitovať.

    Tak či onak, držím ti palce v posledný týždeň a potom s tým určite neprestaň úplne! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jak moc tě chápu s tím koláčem. Měla jsem to úplně stejně. :D Ale dokud se to vyrovnává pohybem, tak je to dobré. :) Děkuju! :)

      Vymazat
  9. Věřím, že s parťákem je to hned jednodušší! Já doma nejsem schopná držet absolutně žádnou dietu, protože někdo pořád něco mlsá a prostě nejde odolat! :D Ale obdivuji tě, že to tak zvládáš :)

    SweetElis

    OdpovědětVymazat
  10. máš môj obdiv, ja už som skončila so špeciálnymi stravovacími návykmi, pretože ich neviem dodržať :(
    Drew's Beauty

    OdpovědětVymazat
  11. Snažím se teď o něco podobného, vybrala jsem si právě předvánoční čas, ať spíše než se sebou něco udělám, tak abych ještě nepřibrala :D Koupila jsem si knihu Whole 30 a kurz o paleo a po 12 dnech můžu říct, že zatím fajn. Jinak jídlo na fotkách vypadá velice chutně :)

    OdpovědětVymazat
  12. Moc ráda jsem si četla názor někoho nezaujatého, kdo zkouší něco takového, protože ti tzv. fitness trenéři radí na Instagramu různé věci, které ani nemají ozkoušené a manipulují tak s lidmi. Já jsem při dietě vždy hodně ve stresu, pomáhá mi s tím aspoň trochu CBD od https://www.cibdol.cz/ , ale musím sklonit respekt, jak jsi to hezky vydržela.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář