neděle 21. srpna 2016

Bali - den druhý: Bloudíme

Krásný den všem,
hlásím se s druhým dílem vyprávění z mé cesty na Bali. Kdo nečetl díl první, může se podívat tady: První den na Bali.

Den po příjezdu jsme se vypravily do města Ubud. Centrum se od nás nacházelo asi 4 km, měl tam každé dvě hodiny jezdit svoz, ale čekaly jsme skoro 20 minut a nic. Tak jsme se vydaly pěšky. Chodníky tam byly takové pochybné. Každou chvíli v něm byla hluboká díra. Člověk měl strach, aby se to nepropadlo přímo pod ním. Byla to taková velká překážková dráha. Moc turistů tam nechodilo, až blíž k centru jsme je začaly potkávat a uvnitř jich bylo mraky.

Úkolem dne bylo najít a koupit repelent, obhlédnout okolí a podívat se na Ubudský palác. Jenže to bychom nebyly my, abychom to nepopletly. Repelent jsme sice koupily, ale co se památek týče, popletly jsme si názvy. Místo Ubud Palace jsme do navigace zadaly Goah gaja. To je sloní jeskyně, od nás vzdálená asi 12 km. No a my celou tu vzdálenost šly pěšky s tím, že jdeme do paláce. Cestou nám bylo trochu divné, že tam nejsou jiní chodci, a že jdeme opravdu nějak daleko. Navíc jsme šly podél frekventované silnice. Prostě blbky. Až tam nám došlo, že to jako palác moc nevypadá. No nevadí, stejně jsme tam chtěly další den. Za moc to teda nestálo, jeskyně nebyla vůbec sloní, spíš velká jako můj pokoj, ale budiž. Určitě má skvělou historii. A alespoň jsme splnily i druhý úkol - obhlédnout okolí. Asi bych měla zmínit i to, že jsme kolem Ubud Palace prošly. Ale ani jednu z nás nenapadlo, že by to mohlo být ono.

Snažily jsme se zachytit, jak moc jsme zpocené po 4 km cesty.

Zpátky jsme si vzaly taxi. To už bychom nedaly. V tomhle horku se moc hezky nepochoduje, i když po cestě párkrát příjemně sprchlo. Taxi jsme usmlouvaly na 170 tisíc rupií. I když nás stejně celkem natáhl. Ale byly jsme rády, že se vezeme. Po cestě nám vyprávěl něco málo z jejich kultury. Že podle tradice by každá rodina měla mít 4 děti,  každé z nich má pak speciální jméno, které označuje, kolikáté se narodily. A že mají speciální křtiny tři měsíce po narození, říkají tomu uvítací rituál. Taky že je na Bali jen 11 měsíců, protože mají v každém měsíci více kalendářních dní.

Chtěly jsme si sice dát ve městě ještě oběd, protože v hotelu je jídlo drahé, ale byly jsme tak mrtvé, že jsme se nechaly odvést až na hotel. Navíc už bylo 5 hodin a stmívalo se v 6. Daly jsme si teda rovnou večeři. Zkusily jsme tradiční indonéské jídlo, ale v hotelové restauraci bylo strašné. Přes pálivost nebyly cítit žádné jiné chutě. Snídaně byly ale božské. To jsme měly lívance a pečivo s marmeládou, čerstvé džusy a kávu. V noci za námi přišel návštěvník. Za dveřmi koupelny byla hovínka a něco rozkousaného. Taky nám přiletěl do koupelny pták a nakakal do umyvadla. Asi s námi měli nějaký problém. Přímo za bazénem byla džungle. Žilo tam nějaké strašně hlučné zvíře. Chvíli jsme myslely, že vedle vrčí nějaká vrtačka, ale řvalo to zvíře. Alespoň jsme to měly se vším všudy.

Věřte, že tohle bloudění bylo ještě nic oproti tomu, co nás čekalo. Těšte se na další vyprávění. :)

1. Tak tohle vyprávění mě fakt baví! :D Bali vypadá zajímavě už jen svou kulturou a zvyky. Užívejte! :)

xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

1. Děkuju! To mě moc těší. :) Je to tam opravdu zajímavé a ta kultura je jednou stranou krásná a druhou stranou pro nás těžce pochopitelná. :D :))

2. Možná už jsem to psala u minulého článku, ale máš můj obdiv za odvahu, ještě takhle s kamarádkou. Já bych potřebovala minimálně chlapa, nebo spíš rovnou rodiče nebo partu kamarádů na takovou cestu :D Pálivé jídlo nesnáším, to by mě asi zabilo. Těším se na pokračování :)

1. No to víš, že jsme se občas taky dost bály a proklínaly se, proč jsme vyrazily samy.. :D Takže se nebudu divit, když mi ještě alespoň jednou napíšu, že nás v tomhle obdivuješ. Každopádně nevím, jestli je to vhodné obdivu, nebo jestli jsme prostě jen bláznivé holky. :D

3. Wau vyzera to na super vylet, a tolko kilometrov peso, tak to je vera, ze zabijak🙂

4. ááá teším sa na ďalšie dni! :D tie raňajky ale vyzeráju skvelo! :)

1. Děkujuu! :D Tady v tom hotelu byla snídaně skvělá. Škoda jen, že jsme to neměly s čím obměňovat. Třetí den už to člověku maličko leze krkem. :D

5. Teda, tak toto vyprávění mě neskutečně baví :D Myslela jsem si, že okolí na Bali je malinko hezčí :) Snídaně vypadá lákavě, ale zjistit, že mě v noci něco navštívilo, asi bych si rychle sbalila :D Moc děkuji za návštěvu, komentář i odběr :)
    Pauline's Tiny World

1. Jee, děkuju! :D Ono jak kde. Fotky té krásné přírody ještě přijdou. :) A ta noční návštěva - počkej si, co to bylo. Ještě teď se toho děsím. :D

6. Paráda, vypadá to tam kráááásně :)

Monča / KOSMETIKA PŘÍRODNĚ /

7. Tak to sú krásne fotky, tá atmosféra. Bali je sen, tiež by som sa tam raz chcela pozrieť. Uži si to, človek sa tam nedostane každý deň. :) A jedlo vyzerá tiež skvelo, mňam.
    SweetSunshine

1. Moc děkuju! :) Je to opravdu velký zážitek. Pro mě už jen to, že jsem letěla přes půlku světa a byla tak daleko od domova. :)

8. Skvělé fotky! :) Hned bych se tam vydala s vámi :) Jsem zvědavá na další povídání :D